Μάνος Στεφανάκης: Θα πάμε τώρα στο θέμα που σας ανέφερα και πριν. Έχουμε και σχολεία της Σάμου, τα οποία συμμετέχουν στον Tρίτο Πανελλήνιο Σχολικό Διαγωνισμό Συγγραφής Σεναρίου Μικρού Μήκους Εκ Διασκευής. Διοργανώνεται από την Ένωση Σεναριογράφων Ελλάδος. Παρακάλεσα τον Πρόεδρο της Ένωσης Σεναριογράφων Ελλάδος τον κύριο Αλέξανδρο Κακαβά να μας μιλήσει σήμερα στην εκπομπή μας. Πρόκειται για έναν υπερ δραστήριο πραγματικά Πρόεδρο. Για όσους δεν γνωρίζουν έλκει εκ μητρός την καταγωγή του από την Σάμο. Κύριε Πρόεδρε καλή χρονιά και χρόνια πολλά.
Αλέξανδρος Κακαβάς: Κύριε Στεφανάκη επιτέλους σας ξανακούω, χαίρω πάρα πολύ.
ΜΣ: Επιτέλους πραγματικά. Πέρασε αρκετός καιρός να όμως που μας δίνεται…
ΑΚ: Όχι αρκετός! Πολύς καιρός.
ΜΣ: Εντάξει, εντάξει μιλούμε όμως πλέον με το νέο έτος και εύχομαι μέσα στο 2025 να μιλήσουμε αρκετές φορές, πολύ περισσότερες από ότι πράξαμε στο 2024.
ΑΚ: Και εύχομαι και καλή τύχη στα σχολεία, τα δύο σχολεία της Σάμου.
ΜΣ: Λοιπόν πείτε μας δύο λόγια για τον Τρίτο Πανελλήνιο Σχολικό Διαγωνισμό Συγγραφής Σεναρίου Μικρού Μήκους Εκ Διασκευής.
ΑΚ: Λοιπόν πρώτα απ’ όλα θα ήθελα να πω ότι θα ευχαριστήσω το Υπουργείο Παιδείας, δεν θα ευχαριστήσω συγκεκριμένα πρόσωπα αν και δύο τρία πρόσωπα μερίμνησαν ώστε να λάβουμε την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού. Είναι πολύ σημαντικό αυτό. Μετέχουν δε μέχρι αυτή τη στιγμή 47 σχολεία από όλη την Ελλάδα, δύο από τη Σάμο.
ΜΣ: Μέχρι στιγμής γιατί είναι σε εξέλιξη έτσι για αυτό λέτε μέχρι στιγμής, μπορεί να προστεθούν και άλλα.
ΑΚ: Έχει λήξει η προθεσμία υποβολής της συμμετοχής αλλά υπάρχουν κάποια σχολεία τα οποία επειδή είχαν κάποια μικροπροβλήματα ή δεν έβρισκαν κάποιον καθηγητή, γιατί θα πρέπει οι ομάδες των παιδιών τα οποία θα μετάσχουν, τα οποία έχουν δηλώσει συμμετοχή τέλος πάντων προκειμένου να διασκευάσουν αυτά τα 2 έργα. «Τα χταποδάκια» του Καραγάτση τα λύκεια και το «Ζητείται ελπίς» τα γυμνάσια του Σαμαράκη. πρέπει να έχουν κάποιον καθηγητή ο οποίος θα τους καθοδηγεί. Λοιπόν υπήρχε κάποιο πρόβλημα, όσον αφορά το ποιος καθηγητής ή καθηγήτρια θα ανελάμβανε τις ομάδες αυτές. Έχω λοιπόν δώσει το δικαίωμα σε αυτούς που είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον, τους είχα πει ότι με το που θα ανοίξουν τα σχολεία να επιβεβαιώσουν τη συμμετοχή τους.
ΜΣ: Μάλιστα. Πολύ ωραία.
ΑΚ: Πιστεύω όμως ότι ήδη 47 σχολεία είναι πάρα πολλά, είναι πολύ μεγάλη επιτυχία και πιστεύω θα πάει πολύ καλά.
ΜΣ: Αναμφίβολα. Αναμφίβολα είναι μεγάλη επιτυχία και εγώ χαίρομαι ιδιαίτερα για τα νέα παιδιά που ασχολούνται με τη γραφή που θα προσπαθήσουν να γράψουν και είναι πάρα πολύ σημαντικό στις μέρες μας στην εποχή των τάμπλετ και του Διαδικτύου κύριε Κακαβά.
ΑΚ: Και να γνωρίζουν είναι πολύ σημαντικό, διότι αφενός θα εμβαθύνουν περισσότερο στα έργα των δύο αυτών δημιουργών, συγγραφέων δηλαδή του Σαμαράκη και του Καραγάτση. Είναι πολύ σημαντικό και βέβαια καθώς θα αντιληφθούν τη σημασία της οπτικοποίησης ενός έργου, επειδή κινούμαστε πλέον σε αιώνες που η εικόνα είναι πολύ πιο σημαντική από το λόγο ή αν θέλετε συμβάλλει αν θέλετε πάρα πολύ στη διάδοση του λόγου.
ΜΣ: Αυτή είναι η αλήθεια.
ΑΚ: Πραγματικά χαίρω πάρα πολύ.
ΜΣ: Ναι κι εμείς χαιρόμαστε ιδιαίτερα που υπάρχουν και δύο σχολεία από την Σάμο. Είναι το Πρώτο Πειραματικό Γυμνάσιο Σάμου και το Γυμνάσιο Πυθαγορείου, υπό την καθοδήγηση βέβαια των καθηγητών τους την κυρία Παπαδοπούλου για το Πρώτο Πειραματικό Γυμνάσιο και τον κύριο Τσουμάνη για το Γυμνάσιο Πυθαγορείου. Είναι όμως σε εξέλιξη και άλλοι διαγωνισμοί έτσι δεν είναι; Έχει προκηρυχθεί για συγγραφείς και ερμηνείες Πρωτότυπων Μονολόγων Επί Σκηνής.
ΑΚ: Βεβαίως όπου θα θυμίσω ότι έχει διακριθεί και η σύζυγός σας, η κυρία Χουσνή.
ΜΣ: Όντως. Βεβαίως.
ΑΚ: Για να μην τα ξεχνούμε τα του οίκου να μην τα ξεχνούμε.
ΜΣ: Μάλιστα. Πως πάει αυτός;
ΑΚ: Ακόμη είναι νωρίς προκειμένου να μιλήσω όσον αφορά το συγκεκριμένο πάντως συνήθως έχουμε 150 - 170 συμμετοχές. Αλλά το καλό είναι οι συμμετοχές είναι ότι προέρχονται από όλη την επικράτεια.
ΜΣ: Ναι βέβαια.
ΑΚ: Είναι σημαντικό ότι όλη η Ελλάδα μετέχει, όπως και στους άλλους διαγωνισμούς γιατί εφέτος πήγαν πολύ καλά και οι υπόλοιποι διαγωνισμοί και να πω τώρα κάτι που είναι προς τιμήν του ΕΚΚΟΜΕΔ ότι επανέφεραν, επαναθεσμοθέτησαν τα χρηματικά έπαθλα στο διαγωνισμό σεναρίου της Ένωσης Σεναριογράφων Ελλάδος.
ΜΣ: Είχε σταματήσει αυτό είχε διακοπεί η χορήγηση χρημάτων.
ΑΚ: Ως συνήθως κάποιος διορισθείς προ ετών, αποφάσισε ότι δεν του άρεσε η απόφαση του Ε.Κ.Κ. και το σταμάτησε αλλά τώρα που ανέλαβαν ως Πρόεδρος του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου ανέλαβαν η κυρία Αλεξάνδρα Αργυροπούλου και ως CEO του ΕΚΚΟΜΕΔ ο κύριος Λεωνίδας Χριστόπουλος τα επανέφεραν. Και ορθώς διότι τα έπαθλα δεν αφορούν την Ένωση αφορούν τον κόσμο, το κοινό το οποίο μετέχει στους διαγωνισμούς. Δεν τα παίρνουμε εμείς τα χρήματα, είναι μια επιβράβευση κάποιων ανθρώπων ερασιτεχνών ή ανθρώπων που ενδιαφέρονται να γίνουν επαγγελματίες. Επομένως αυτά τα ελάχιστα χρήματα τα οποία δίνονται είναι ένα είδος αναγνώρισης της προσπάθειας τους. Μιλούμε για 3.000 ευρώ που λαμβάνουν τα τρία πρώτα βραβεία μεγάλου μήκους και 1.000 τα μικρού. Αν δείτε τις προκηρύξεις αναγράφονται αναλυτικά. Αυτό που ήθελα να πω επίσης το οποίο είναι πολύ σημαντικό είναι ότι εφέτος, συγνώμη πέρυσι πλέον γιατί φέτος είμαστε το 25, το 24 τιμήσαμε και κάποιους ανθρώπους οι οποίοι πρέπει να μνημονευθούν. Τον καθηγητή του Παντείου, βουλευτή Αθηνών κ. Άγγελο Συρίγο πρώην Υφυπουργό ΠΑΙΘΑ διότι έθεσε υπό την αιγίδα του ΥΠΑΙΘΑ τους μονολόγους εν μέσω μάλιστα κορονοϊού, την κυρία Μαίρη Βιδάλη η οποία ενίσχυσε οικονομικώς όταν ήταν Αντιπεριφερειάρχης Πολιτισμού Αττικής τη συναυλία για τους εκλιπόντες Έλληνες στιχουργούς που εδόθη στο Δήμο Μοσχάτου-Ταύρου με την παραχώρηση του πολιτιστικού κέντρου «Θόδωρος Αγγελόπουλος» από το Δήμαρχο κ. Ανδρέα Ευθυμίου, και τον κ. Βασίλη Ταλαμάγκα ένα δημοσιογράφο ο οποίος υποστηρίζει όπως και εσείς, όπως και εσείς, το τονίζω τις δράσεις της Ένωσης.
ΜΣ: Και είναι εξαιρετικές οι δράσεις.
ΑΚ: Τιμήθηκαν ακόμα ο πρώην Πρόεδρος της ΕΣΕ Στάθης Βαλούκος και το μέλος μας Αλμπέρτα Τσοπανάκη ιδιοκτήτρια του Θεάτρου Παραμυθίας όπου διεξάγεται ο διαγωνισμός μονολόγων.
ΜΣ: Βέβαια πέραν του διαγωνισμού μονολόγων έχουμε επίσης σε εξέλιξη το δωδέκατο διαγωγνισμό πρωτότυπου σεναριου, τον ένατο θεατρικού έργου με το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, έχουμε τον έβδομο στίχου. Έχετε αρκετά πράγματα.
ΑΚ: Με τον Γιώργο Αλτή και το Θανάση Συλιβό, πάντα του στίχου. Συμβάλλουν και άλλοι βέβαια στο διαγωνισμό στίχου. Ο Φώτης Αποστολάρας, η Πένη Μπινιάρη, η Φλωρεντία Ρήγα, ο Σπύρος Πανταζής. Όσο περνάει ο καιρός και ο κόσμος βεβαιώνεται ότι όντως πρόκειται περί μίας πολύ σοβαρής εκδήλωσης καταλαβαίνετε ότι αυξάνει το ενδιαφέρον, όχι μόνο από τους ανθρώπους που μετέχουν αλλά και από τους ανθρώπους οι οποίοι συμβάλλουν προκειμένου η διεξαγωγή αυτή να γίνεται κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
ΜΣ: Για όσους άνοιξαν τώρα τα ραδιόφωνα τους ή μας ακούν μέσω διαδικτύου στην ιστοσελίδα www.samostoday.gr συνομιλούμε με τον Πρόεδρο της Ένωσης Σεναριογράφων Ελλάδος, τον κύριο Αλέξανδρο Κακαβά, για τους διαγωνισμούς, οι οποίοι είναι σε εξέλιξη, κάποιοι έχουν προκηρυχθεί, άλλοι είναι σε εξέλιξη, όπως ο Τρίτος Πανελλήνιος Σχολικός Διαγωνισμός Συγγραφής Σεναρίου Μικρού Μήκους Εκ Διασκευής. Γίνονται πολλά και σημαντικά. Έχετε και εκπομπή στο Διαδίκτυο σωστά;
ΑΚ: Όχι. Είχαμε, είχαμε, είχαμε.
ΜΣ: Διεκόπη;
ΑΚ: Ναι. Δυστυχώς διεκόπη δεν καταφέραμε, δεν τα βρήκαμε δεν θα αναφέρω ονόματα δεν υπάρχει λόγος. Δεν πρόκειται να εκθέσουμε ανθρώπους.
ΜΣ: Πάντως οι εκπομπές που βγήκαν στον αέρα ήταν εξαιρετικές.
ΑΚ: Ευχαριστώ πάρα πολύ και μακάρι να είχε συνεχιστεί η εκπομπή διότι προέβαλε και πάλι ανθρώπους που δεν έχουν τη δυνατότητα να προβληθούν από τα συστημικά μέσα που θεωρώ ότι δεν είναι σωστό. Κάποιοι από αυτούς πραγματικά έχουν έργο, το οποίο παρουσιάζει ενδιαφέρον. Το κατά πόσο είναι αξιόλογο ή όχι δεν είμαι σε θέση να το κρίνω. Δεν κρίνω ούτε βιβλία ούτε έργα Όμως θεωρώ ότι θα έπρεπε να τους δίνεται έστω ένας ελάχιστος χρόνος σε ένα μέσο προκειμένου να προβάλλουν το έργο τους.
ΜΣ: Βέβαια βέβαια, γιατί όχι;
ΑΚ: Να υπενθυμίσω βέβαια και τη Λέσχη όπου είστε μέλος, δεν την αναφέρατε.
ΜΣ: Μα δεν έχουμε ολοκληρώσει συνέντευξη. Βεβαίως, έχουμε και τη Λέσχη Φίλων της Ένωσης Σεναριογράφων Ελλάδος.
ΑΚ: Όχι Τέχνης και Πολιτισμού, το αλλάξαμε.
ΜΣ: Τέχνης και Πολιτισμού σωστά.
ΑΚ: Όπου είστε μέλος και εσείς και η σύζυγος.
ΜΣ: Βεβαίως. Κύριε Κακαβά πόσα χρόνια τώρα υφίσταται η Ένωση Σεναριογράφων Ελλάδος;
ΑΚ: Συμπλήρωσε 35 πέρυσι.
ΜΣ: Είναι στα 35 ναι.
ΑΚ: Στα 36 φέτος.
ΜΣ: Ναι, ευχόμαστε να τα εκατοστίσει και όχι μόνο.
ΑΚ: Και εγώ μετέχω από τα 34. Από το 91. Το 89 συνεστήθη το 91 άρχισα να ασχολούμαι, νομίζω το 1995 έγινα μέλος
ΜΣ: Για να γίνει κάποιος μέλος τι απαιτείται;
ΑΚ: Μια στιγμή τώρα για την Ένωση ή για τη Λέσχη;
ΜΣ: Για την Ένωση.
ΑΚ: Για την Ένωση πρέπει να αποδεικνύεται ότι από τα σενάρια του ή το σενάριο του απορρέει πνευματικό δικαίωμα. Δηλαδή πρέπει να έχει γράψει σενάριο το οποίο θα πρέπει να έχει γυριστεί και να έχει προβληθεί στον κινηματογράφο ή στην τηλεόραση ή σε κάποιο φεστιβάλ. Για τη Λέσχη ο οιοσδήποτε ο οποίος ενδιαφέρεται λίγο πολύ να συμβάλλει. Έχουμε 479 μέλη.
ΜΣ: Και αυξάνεται συνεχώς ο αριθμός των μελών της Λέσχης Τέχνης και Πολιτισμού. Άρα λοιπόν πρέπει να έχει παιχτεί έργο του είτε στην τηλεόραση είτε στον κινηματογράφο για να γίνει μέλος της Ε.Σ.Ε
ΑΚ: Ακριβώς.
ΜΣ: Μάλιστα.
ΑΚ: Προκειμένου να ζητήσει να γίνει μέλος. Δεν σημαίνει ότι θα γίνει γιατί εξαρτάται επισης από το έργο. Δηλαδή αν είναι μια μικρού μήκους εντάξει, πολύ πιθανόν να γίνει γιατί ότι δεν έχουμε κάποιο λόγο να αποκλείσουμε κάποιον που ενδιαφέρεται πραγματικά για το σενάριο, αλλά οπωσδήποτε μια μικρού μήκους δεν είναι αρκετό στοιχείο, δεν είναι επαρκής δηλαδή προδιαγραφή.
ΜΣ: Να ρωτήσω κύριε Πρόεδρε, έχει τη θέση που του αξίζει το σενάριο; Ο σεναριογράφος;
ΑΚ: Όχι, όχι. Το ξέρουμε αυτό χρόνια αγωνίζομαι και αγωνιζόμαστε και κάποιοι άλλοι όχι μόνο εγώ αγωνιζόμαστε. Δεν έχει και ιδίως στον κινηματογράφο.
ΜΣ: Το γνωρίζουν όλοι. Στο Χόλυγουντ, για παράδειγμα η κινητήριος δύναμη είναι οι σεναριογράφοι. Ειδικά όταν πέρασαν στην αντεπίθεση και άρχισαν τις απεργίες και όλα αυτά και όλα αυτά εκεί φάνηκε η πραγματική αξία των σεναριογράφων, διότι δεν γίνεται τίποτα χωρίς το σενάριο.
ΑΚ: Εν αρχή είναι ο λόγος. Αλλά δεν είναι εκεί το θέμα. Θεωρώ ότι όλοι τόσο στον κινηματογράφο όσο και την τηλεόραση, όλοι συμβάλλουν. Δηλαδή δεν υπάρχει ιδιότητα η οποία να μη συμβάλλει αν θέλετε βεβαίως ανάλογα της ιδιότητας του. Διότι σαφώς ένας πεπειραμένος σκηνοθέτης πιθανότατα να μπορεί να συμβάλλει περισσότερο από έναν άπειρο σκηνοθέτη ή ένας σεναριογράφος ο οποίος έχει γράψει 5,6,7 σειρές να μπορεί κάλλιστα να βελτιώσει μια σειρά ακόμη και ενός συναδέλφου του. Και είναι σωστό διότι μιλούμε περί δουλειάς, περί εργασίας. Δεν πρέπει να θεωρούμε ότι το σενάριο ή ακόμη και το έργο το οποίο παράγεται εν το όλω έχει καλλιτεχνική αξία. Ο χρόνος προσδίδει αξία. Αυτή τη στιγμή κάνουμε μια δουλειά. Παράγουμε ένα έργο. Τελεία. Οφείλουμε να σεβόμαστε και τους υπόλοιπους συντελεστές. Δεν το παράγουμε μόνοι μας. Ο σεναριογράφος όμως, και θα το πω αυτό γιατί είναι το αβαντάζ του σεναριογράφου, συνήθως δουλεύει μόνος, και για αυτό θα έπρεπε να τον σέβονται. Οι υπόλοιπες ιδιότητες είναι κοινωνικές ιδιότητες. Ο σκηνοθέτης είναι στο γύρισμα, οι ηθοποιοί είναι στο γύρισμα, ο διευθυντής φωτογραφίας είναι στο γύρισμα έρχονται σε επαφή με τους άλλους συντελεστές. Ο σεναριογράφος είναι μόνος του. Μπροστά σε μια λευκή οθόνη.
ΜΣ: Ή λευκό χαρτί για όσους ακόμη επιμένουν να γράφουν έτσι.
ΑΚ: Δεν γράφει κανένας. Δεν υπάρχει χαρτί πια, έχει τελειώσει.
ΜΣ: Μα κανένα από τα μέλη σας να μην γράφει στο χέρι. Δεν υπάρχει περίπτωση.
ΑΚ: Δεν μπορεί να γίνει αυτό δεν είναι πρακτικό. Δεν διευκολύνει καθόλου από εκεί και πέρα τη διακίνηση. Την αποστολή δηλαδή. Όλα γίνονται πλέον μέσω κομπιούτερ. Όλα και για διορθώσεις ακόμα είναι πολύ πιο εύκολο να γίνουν διορθώσεις επί του σεναρίου αν και εφόσον αυτό είναι γραμμένο στο κομπιούτερ. Πάντως θεωρώ ότι το σενάριο δεν ξέρω κατά πόσο θα προλάβω γιατί πλέον είμαι και μιας κάποιας ηλικίας έχω φτάσει τα 66 χρόνια και αγωνίζομαι από τα 26 για το σενάριο αλλά δεν υπάρχει ούτε πρόθεση ούτε επιθυμία ειδικά από τους σκηνοθέτες του κινηματογράφου λυπούμαι που το λέω πλην εξαιρέσεων οι περισσότεροι θεωρούν ότι μπορούν να γράφουν τα σενάρια μόνοι τους και δυστυχώς το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου μέχρι πρότινος γιατί τώρα έχει γίνει ΕΚΚΟΜΕΔ και πιθανώς να αλλάξει η αντίληψη που το διείπε, που διείπε τα στελέχη του Ε.Κ.Κ. που μέχρι πρότινος θεωρούσε ότι το σενάριο μπορούσε να το γράφει ο σκηνοθέτης. Δεν είναι έτσι όμως λυπούμαι που το λέω. Βλέπετε τι ωραία που πορεύεται το «Υπάρχω» που το έχει γράψει η Κατερίνα Μπέη.
ΜΣ: Πηγαίνει εξαιρετικά.
ΑΚ: Αυτή είναι η σωστή συνεργασία. Ο Γιώργος Τσεμπερόπουλος ως σκηνοθέτης κάνει πολύ ωραία δουλειά πάνω σε ένα σενάριο στο οποίο κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων πολύ πιθανόν να προβεί και αυτός σε κάποιες αλλαγές. Δεν αποκλείεται αυτό. Άλλωστε για αυτό υπάρχει και ο παραγωγός. Ο παραγωγός υπάρχει ακριβώς και για αυτό το λόγο. Για την εξισορρόπηση.
ΜΣ: Από εκεί και πέρα ναι είναι θέμα καλής συνεννόησης μεταξύ παραγωγού σκηνοθέτη…
ΑΚ: Ο Διονύσης Σαμιώτης είναι πολύ καλός παραγωγός έχει δώσει δείγματα γραφής χρόνια τώρα. θέλω να πω ότι διαπιστώνουμε την επιτυχία. Όταν λέω επιτυχία εννοώ ότι πάει ο κόσμος και βλέπει και απολαμβάνει ένα πολύ ωραίο θέαμα. Είναι σημαντικό ο κόσμος να επιστρέψει στις αίθουσες του κινηματογράφου και του θεάτρου.
ΜΣ: Αυτό τώρα είναι μεγάλο θέμα και απασχολεί γενικότερα όλο τον πλανήτη όσον αφορά το θέαμα. Η επιστροφή στην αίθουσα. Κάποιοι ηθοποιοί το στηρίζουν αρκετά.
ΑΚ: Βεβαίως κάνουν πολύ καλή δουλειά.
ΜΣ: Και επιμένουν να βγει η ταινία τους πρώτα στην κινηματογραφική αίθουσα και μετά στις πλατφόρμες ή οτιδήποτε άλλο ακολουθήσει.
ΑΚ: Και έτσι είναι το σωστό κατά τη γνώμη μου επειδή σωστό, αντικειμενικά, δεν υπάρχει. Λέγω λοιπόν σωστό κατά τη γνώμη μου γιατί υπάρχουν κάποιοι που έχουν διαφορετική άποψη. Δεν αντιλέγω δικαίωμα τους. Ιδίως οι ιδιώτες που χρηματοδοτούν. Εξ ου ουδέποτε θεώρησα ότι έχω λόγο να επικρίνω την πολιτική που ακολουθούν τα ιδιωτικά κανάλια, γιατί τα χρήματα είναι δικά τους και από τη στιγμή που επενδύουν τα χρήματα τους προκειμένου να παράγουν έργο το σεβόμαστε απόλυτα και οι επιλογές τους γίνονται σεβαστές. Θα έπρεπε όμως το κράτος, θα έπρεπε οι πολιτικοί, το Υπουργείο Πολιτισμού και τώρα το ΕΚΚΟΜΕΔ όσον αφορά τον κινηματογράφο να αλλάξουν αντίληψη. Να υποστηριχθεί το σενάριο από επαγγελματίες. Υπέρ επαγγελματιών του σεναρίου. Θα βλέπαμε πολύ καλύτερα αποτελέσματα, είναι σίγουρο. Πολύ καλύτερα αποτελέσματα.
ΜΣ: Ναι. Κύριε Κακαβά, ευχαριστώ πάρα πολύ για αυτή την επαφή που είχαμε σήμερα.
ΑΚ: Εγώ χάρηκα πολύ που σας άκουσα μετά από τόσο καιρό. Ελπίζω να σας ξανακούσω με το καλό.
ΜΣ: Βέβαια θα μιλήσουμε ξανά. Εξάλλου θα έχουμε και νεότερα ποιος ξέρει μπορεί να διακριθούν και τα σχολεία της Σάμου. Θα δούμε στην πορεία.
ΑΚ: Σας πληροφορώ ότι η τελετή απονομής θα φιλοξενηθεί στις 22 Μαΐου στην Αθήνα από το Δήμο Ηλιούπολης οπότε ναι καλώς εχόντων των πραγμάτων θα πρέπει αρχές Μαΐου να έχουμε τα αποτελέσματα. Θα δούμε. Είναι πολλά τα σχολεία οπότε θα χρειαστώ βοήθεια από το Υπουργείο Παιδείας. Το λέω δημοσίως επειδή σκοπεύω να επικοινωνήσω και να ζητήσω βοήθεια.
ΜΣ: Ναι, σας ευχαριστώ πάρα πολύ κύριε Πρόεδρε, κ. Κακαβά
ΑΚ: Εγώ σας ευχαριστώ. Πολλούς χαιρετισμούς σε όλους τους Σαμιώτες.
ΜΣ: Καλή χρονιά να έχουμε.
ΑΚ: Καλή χρονιά σε όλους σας. Χαιρετώ σας.
ΜΣ: Γεια σας.